tirsdag den 19. juni 2018

Sommer = ferietid

Nu, hvor det jo er sommer, er det vel på sin plads at snakke ferie... det synes jeg i hvert fald, jeg kan se på bl.a. Facebook, hvor folk snakker ferie i stor stil for tiden. 

Vi havde egentlig snakket om, at vi i løbet af sommeren i år, ville leje en campinghytte ved Skiveren Camping, men så kom der en graviditet i vejen, og så måtte ferien udskydes til næste år, for helt ærligt, så orker jeg ikke at være på ferie som højgravid, for så vil ingen af os rigtig få noget ud af at være af sted. Det var Bent heldigvis forstående for, og vi besluttede så, at sommeren i år skal bruges herhjemme i stedet, og så tager vi nordpå næste sommer i stedet.

Vi har så i stedet aftalt, at vi tager en endagstur i løbet af sommeren, hvor vi regner med at køre en tur til Hjørring og besøge nogen, vi kender, og mens vi alligevel er deroppe, så vil vi også lige runde Skiveren Camping og lure - der kunne jo være sket noget, siden vi var der for 4 år siden. Så vi kommer jo alligevel på en meget minitur, men det gør mig heller ingenting, for det tror jeg bedre, jeg kan holde til.

Jeg er på ingen måder typen, som gider tage til udlandet på ferie - eller jo, jeg ville gerne ud og opleve noget, men jeg gider dælme ikke ligge på en eller anden strand og glane eller ligge ved en eller anden pool og dase en hel dag. Det har aldrig været mig, og det er det absolut heller ikke blevet, efter jeg er blevet mor.

De af jer, som kender mig, ved jo også, at jeg elsker at komme til Skagen på ferie, og har jo også været deroppe en del år efterhånden. Jeg har efterhånden set alt, hvad der er værd at se i området, men jeg elsker at komme rundt og se det hele én gang mere. For nogle år siden, fik Skiveren en indendørs multihal, hvor der er forskellige aktiviteter - bl.a. Airhockey - og der har vi dælme brugt mange timer oppe. Dét er også en form for ferie i min verden. 

Tilbage i 2005 var GiZmo og jeg i telt på Skiveren, og vi var absolut ikke på stranden - der var ikke lige nogen af os, som ville vise os frem dernede. Vi brugte til gengæld meget tid på at hygge os, tage billeder og sidde i opholdsstuen og more os over nogle af de andre gæster. Ikke at vi sådan snakkede med dem, men derfor kan man jo alligevel godt hygge sig sammen. 

Jeg ved godt, at nogle vil se mig som en kedelig ferietype, men vi har jo heldigvis lov til at være forskellige ☺


2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...