torsdag den 9. maj 2013

Det der med stedmødre/papmødre/bonusmødre

Har lige siddet og læst et af Webmor's indlæg omkring "Den onde stedmor". Og jeg skal da ærligt indrømme, at jeg tit selv har følt mig lidt i samme situation...

Jeg har heldigvis altid haft det rigtig godt med Jessica, men når det så er sagt, så har jeg også indimellem været nødt til at hæve stemmen og være "Den onde stedmor"...

Det skal så dog tilføjes, at Jessica ikke har nogen kontakt med sin mor, og at hun ser mig mere som sin mor, fremfor hende som rent faktisk er hendes mor... Hun føler jeg elsker hende mere end hendes rigtige mor nogensinde har gjort, og det gør mig da glad og stolt... For så kan jeg jo ikke være så slem trods alt :-)

Det er en svær ting at skulle ind i forhold, hvor der er børn fra et tidligere forhold... nu har jeg ikke selv nogen børn, men Bent havde jo nogle stykker, da jeg lærte ham at kende.. Jessica boede fast ved ham, så hun var der jo hele tiden, når hun ikke var ovre ved sin mor hver anden weekend. Mens Mikkel kun sjældent kom over til os, og Jasmin har jeg aldrig set - det har hendes mor aldrig tilladt.... Så selvfølgelig har jeg da oz haft det svært... Men jeg har da heldigvis altid haft opbakning fra Bent, og har fået lov til at opdrage på Jessica på  lige fod med ham....

Men, jeg tror nu helt klart at det er sværere jo ældre "barnet" er... er glad for jeg ikke skulle ind og spille "mor" overfor en teenager, som absolut har sine egne meninger og holdninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...